«Киянки» та «Шкоди»: першовідкривачі тролейбусного руху Луцька

26 Вересня 2016, 15:10
3829 Джерело: vk.com

Тролейбусний рух у Луцьку розпочинали українські машини «Київ-6». Ці машини були першим серійним тридверним тролейбусом у Радянському союзі, а від своїх попередників відрізнявся великою площею скління, кращим та просторішим салоном.

Ці та інші факти з історії громадського транспорту Луцька, а також актуальні транспортні новини міста можна дізнатися зі спільноти Громадський транспорт Луцька у мережі Вконтакте.

Зі спільноти дізнаємося, що 8 квітня 1972 року тролейбусний рух у місті відкривали 30 тролейбусів моделі «Київ-6». При цьому перша партія з 15-ти тролейбусів прибула в місто ще у 1970 році. Машини отримали прізвисько «киянка» і пропрацювали в місті до першої половини 80-х років.




Особлива історія у «киянки» із бортовим номером 23. Її кузов довгий час зберігався на території депо і був останнім «живим» представником цієї моделі. Тролейбус навіть хотіли викупити музейники з Москви, але не склалося. Машину утилізували у 2011 році.

Кузов тролейбуса з бортовим №23 на території депо
Кузов тролейбуса з бортовим №23 на території депо

Наступною моделлю тролейбусів на вулицях міста стали чехословацькі Škoda 9Tr, які були одними з найкращих у 60-х – 80-х роках ХХ століття.  Про це свідчить хоча б той факт, що машини цієї моделі досі експлуатуються у Рівному, Тернополі та Чернівцях, а донедавна були основою рухомого складу Кримського тролейбуса.

Перша партія тролейбусів Škoda 9Tr у депо
Перша партія тролейбусів Škoda 9Tr у депо

Після «киянок» нові «Шкоди» для пасажирів були значно комфортабельнішими, мали напівм'які сидіння, опалювання салону та були безшумними під час зупинки. Водіям подобалось зручніше управління, їхня невибагливість та надійність. Довжина  тролейбуса 11 м, кількість сидячих місць 37, загальна пасажиромісткість 93 чол. Тролейбуси цієї моделі, що експлуатувалися в Луцьку, були двохдверними. 

Тролейбус «Шкода-9Тр» прямує проспектом Леніна, 1977 р. (Державний кіно-фото архів ім. Пшеничного)
Тролейбус «Шкода-9Тр» прямує проспектом Леніна, 1977 р. (Державний кіно-фото архів ім. Пшеничного)

Перші три тролейбуси Škoda 9Tr прибули до Луцька у вересні 1973 року з Чернівців для ознайомленням з новим рухомим складом та продовжили працювати з чернівецькими номерами 50, 65 та 67. Після цього протягом 1974 року було отримано 24 одиниці та ще п’ять машин у 1976 році. Вони швидко почали замінили застарілі «Київ-6». Списувати машини цієї моделі почали лише на початку 90-х.

Можна сказати, що експлуатація «Шкод» у Луцьку ще не завершена, оскільки техдопомогою в місті працює тролейбус цієї моделі з бортовим номером 49.

А пасажирська експлуатація цієї моделі завершилась у травні 2011 року разом з поломкою тролейбуса 34, відновлення якого були вирішено недоцільним. Були плани зробити з 34-го музейного експоната, але він був утилізований в грудні 2015 року. 

28.06.1998 р.
28.06.1998 р.

Списана технічна допомога, 15.05.2005 р.
Списана технічна допомога, 15.05.2005 р.

Останні дні роботи останнього лінійного тролейбуса «Шкода-9Тр», 18 травня 2011 р.
Останні дні роботи останнього лінійного тролейбуса «Шкода-9Тр», 18 травня 2011 р.

Техдопомога 49 за роботою
Техдопомога 49 за роботою

Читайте також: Як виглядав аеропорт у Нововолинську

Коментар
26/05/2024 Неділя
26.05.2024
25.05.2024
24.05.2024