В окупованому Генічеську використовують викрадені культурні цінності для пропаганди
292
На виставці фігурують полотна, викрадені з Новокаховської картинної галереї та документальні світлини з колекції Херсонського обласного краєзнавчого музею.
У тимчасово окупованому Генічеську російські окупанти вкотре використали викрадені українські культурні цінності для організації пропагандистської виставки до російського свята «дня народної єдності». Експозиція, що відкрилася 3 листопада, присвячена «75-річчю початку будівництва Каховської ГЕС», і має на меті легітимізувати російську присутність та присвоїти українську історію. Про це повідомляють на фейсбук-сторінці Херсонського художнього музею.
Викрадені оригінали та сумнівні репродукції
До організації виставки долучилися незаконно створені окупаційною владою структури, включаючи так звані «клони» херсонських музеїв. Серед експонатів фігурують оригінальні полотна художника Альбіна Гавдзинського, які були викрадені з Новокаховської картинної галереї його імені. Також представлені цінні документальні світлини з колекції Херсонського обласного краєзнавчого музею.
Водночас мистецькі твори, викрадені з Херсонського обласного художнього музею імені Олексія Шовкуненка, представлені лише у вигляді репродукцій, про що свідчать самі окупаційні джерела. Зокрема, йдеться про копії робіт херсонського художника Івана Ботька, у творчості якого відображено будівництво ГЕС.
На світлинах з виставки помітний видрук пастелі Ботька 1970 року «Біля входу в парк. Н.Каховка», анонсовані також репродукції графічних замальовок. Існує припущення, що оригінали творів Івана Ботька, як і основна частина незаконно вивезеної колекції, можуть зберігатися в окупованому Криму (у Центральному музеї Тавриди), але підтвердження цьому поки немає.
Таким чином, за відсутності оригіналів, викрадених з Херсонського художнього музею, окупанти демонструють їхні копії, поряд з оригіналами з Новокаховської картинної галереї, які опинилися в їхніх руках.
Цинізм пропаганди на тлі катастрофи
Ця виставка є частиною цинічної пропагандистської кампанії, мета якої – не вшанування історії, а нав'язування концепту «загальної історії» та привласнення української культурної спадщини.
Особливо цинічним є елемент маніпуляції: окупанти використовують пам'ять про будівництво Каховської ГЕС для пропаганди, тоді як саме російська армія підірвала її греблю в червні 2023 року, спричинивши масштабну екологічну та гуманітарну катастрофу на півдні України.
Ця подія вкотре підтверджує, що російські окупанти є не «захисниками» чи «хранителями» української культури, а мародерами, які цинічно використовують українські скарби для прикриття своїх воєнних злочинів.
