«Укрпошта» відзначила 30-річчя своєї діяльності

08 Лютого 2024, 16:37
Логотип Укрпошти. Фото: Державний історико-культурний заповідник міста Острога 1281
Логотип Укрпошти. Фото: Державний історико-культурний заповідник міста Острога

У лютому «Укрпошті» виповнюється 30 років. У 1994 року підприємство стало окремою державною структурою в незалежній Україні.

Відповідне рішення Кабінету Міністрів України про створення Українського  об’єднання поштового зв’язку датоване 2 лютого 1994 року, – повідомляється на сайті Державного історико-культурного заповідника міста Острога на Рівненщині. 

Раніше поштова продукція друкувалася за кордоном.

На момент утворення до складу «Укрпошти» увійшли 26 поштоматів, 54 міських та 483 районні вузли поштового зв’язку, 11875 сільських відділень, 98 пересувних відділень, 204 пункти поштового зв’язку.

З’явилося і своє підприємство, де друкувалася не тільки національна валюта, а й поштова марка. 

«Хоч і з 1947 року УРСР була членом Всесвітнього поштового союзу, проте власної марки ніколи не мала. Адже марка – ознака державності», – пише Наталія Шпакович, старша наукова співробітниця історико-художнього відділу.

Із 1997 року всі поштові марки почали друкуватися на державному підприємстві «Поліграфічний комбінат «Україна» по виготовленню цінних паперів» (з 1979 року Поліграфкомбінат «Молодь») та Банкнотно-монетному дворі Національного банку України.

Логотипи Укрпошти: Фото: Державний історико-культурний заповідник міста Острога
Логотипи Укрпошти: Фото: Державний історико-культурний заповідник міста Острога

У 1998 році поштову установу було реорганізовано в нині діюче підприємство, згідно з Програмою реструктуризації Укрпошти, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України за №1 від 4 січня 1998 року; з 1 березня 2017 року – ПАТ «Укрпошта»; сьогодні – АТ «Укрпошта».

«Які б зміни не проводилися та, як би не називалася головна пошта України, вона залишається потужним національним оператором поштового зв’язку», – йдеться у повідомленні історико-культурного заповідника.

Зараз «Укрпошта» надає понад 50 видів послуг: пересилка листів, бандеролей, посилок, фінансові та рекламні послуги, передплата періодичних друкованих видань, виплата пенсій тощо. Поштові послуги надаються у 200 країн світу.

Із повномасштабним вторгненням росіян в Україну зріс інтерес до самої поштової продукції як такої. 

Зразки марок. Фото: Державний історико-культурний заповідник міста Острога
Зразки марок. Фото: Державний історико-культурний заповідник міста Острога

Перша марка, що з’явилася в умовах воєнного стану 12 квітня, – «Русскій воєнний корабль, іди …!», була присвячена бійцям острова Зміїний, які своїм прикладом у захисті української землі стали символом незламності та непокори російському ворогу. 

Військова марка. Фото: Державний історико-культурний заповідник міста Острога
Військова марка. Фото: Державний історико-культурний заповідник міста Острога

До того ж цей випуск називають пророчим. Адже 14 квітня, крейсер «москва» пішов на дно Чорного моря. Такі події дали поштовх, не тільки до збирання, а й до створення власних філателістичних колекцій.

Читайте такожУкрпошта запустила в продаж марку «Русскій воєнний корабль… Всьо!»

Коментар
13/01/2025 Неділя
12.01.2025
11.01.2025
10.01.2025
09.01.2025